torsdag 30. oktober 2014

26 uker og 4 dager gravid.

26 uker 26.Oktober - 1.November 2014

Gravid uken startet med kynnere som gikk i ryggen på søndagen, det gikk bedre på mandagen men nå gikk det mer over i stikking/ klyping nede i cervix (livmorhalsen).
Tirsdagen skulle jeg til en jordmor som jeg har vert hos en gang før, hun sa at dette går nok fint. Alle kjenner litt når den lille legger seg ned i bekkenet. Hodet var langt nede da magemålene jevnet seg ut.
Som dere ser så stoppet den litt opp nå.

Jeg valgte da å kontakte Gyn. Leif Gjessing som jeg har hatt som lege siden 2009 gjennom prøverør og nå på grunn av svak livmorhals. Viste seg at det var vist like greit å komme på en sjekk da det var startet en nebbing/ v-form i livmorhalsen. Det vil si at det var startet og åpne seg fra innsiden av livmorhalsen/cervix.

Her er et bilde tatt fra uke 21, men eg har tegnet med streker hvordan det såg ut nå i uke 26 :)
forrige gang jeg gikk gravid kom ikke nebbingen før uke 31 på ultralyd. men da mer en dobbelt så stor (blå) bue. Men da viste det ikke på kontrollen i uke 27.

Håper eg klarer å gå til termin denne gangen og...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar